Με τον νέο κανονισμό MANILA, θα θέλαμε να παραθέσουμε τις απόψεις μας σχετικά με την περίπτωση των Ναυτών.
Προς : Γραφείο Υπουργού Ναυτιλίας Παναγιώτη Κουρουμπλή
Υπόψιν Διευθύντριας Γραφείου Υπουργού, κυρίας Δάφνης Μπατσαρά
Γεν. Γραμματέα του Υπουργού, κύριο Καλαματιανό
Διεύθυνση Ναυτικής Εκπαίδευσης
Διεύθυνση Ναυτικής Εργασίας
Υπόψιν Διευθύντριας Γραφείου Υπουργού, κυρίας Δάφνης Μπατσαρά
Γεν. Γραμματέα του Υπουργού, κύριο Καλαματιανό
Διεύθυνση Ναυτικής Εκπαίδευσης
Διεύθυνση Ναυτικής Εργασίας
Αξιότιμοι κύριοι,
Με τον νέο κανονισμό MANILA, θα θέλαμε να παραθέσουμε τις απόψεις μας σχετικά με την περίπτωση των Ναυτών. Κατά τη γνώμη μας οι προϋποθέσεις ( ξανά απόκτησης Άδειας Ναύτη ) είναι υπερβολικές και παρακαλούμε την κατανόησή και τη βοήθειά σας ώστε να θέσετε οριστικά τέρμα στην άνιση αντιμετώπισή τους.
Συγκεκριμένα για τους Ναύτες που έχουν ένα χρόνο θαλάσσια υπηρεσία καταστρώματος στην πενταετία ( 01/01/2007-31/12/2011 ) είμαστε σύμφωνοι ότι δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα. Υποβάλλουν τα δικαιολογητικά τους στην αρμόδια υπηρεσία και σε λίγες ημέρες παραλαμβάνουν τη νέα άδεια Ναύτη.
Οι ναυτικοί όμως που δεν έχουν αυτό το προνόμιο της παραπάνω παραγράφου, υποχρεούνται να υποβληθούν σε νέα τρίμηνη δοκιμασία εκπαίδευσης με ΚΕΠ, παρά το ότι αρκετοί από αυτούς έχουν περάσει εξάμηνη εκπαίδευση και συγκεντρώνουν τετραετή και πενταετή θαλάσσια εμπειρία, καθόλου ευκαταφρόνητη. Κάποιοι άλλοι ναυτικοί μετά τον Οκτώβριο 2014, με τρίμηνη εκπαίδευση, απέκτησαν και αυτοί την άδεια του Ναύτη και αντίστοιχη διετή θαλάσσια υπηρεσία.
Οι Ναύτες που είναι ναυτολογημένοι μπορούν να εκπαιδευτούν και να αποκτήσουν την άδεια του Ναύτη. Για τους απολυμένους ναυτικούς, όπως αντιλαμβάνεστε αντικειμενικά προκύπτει μια χρονοβόρα διαδικασία και συγκεκριμένα οι Ναύτες των επαγγελματικών τουριστικών σκαφών, που καλύπτουν τη θέση του Ναύτη στην οργανική σύνθεση αυτών των σκαφών, θα υποστούν μια σκληρή δοκιμασία καθώς δε θα μπορούν να ναυτολογηθούν ακόμα και να αποκτήσουν την προσωρινή άδεια Ναύτη, αφού το ΓΕΝΕ μετά τον έλεγχο των προσόντων τους, θα τους χαρακτηρίζει Ναυτόπαιδες.
Κύριε Υπουργέ, λάβετε υπόψιν σας ότι όλες οι ειδικότητες του πλοίου εκπαιδεύονται με ευνοϊκές προϋποθέσεις, π.χ. Πλοίαρχοι Α’, Β’ / Μηχανικοί Α’ ,Β’ , μία ημέρα εκπαίδευσης στο ΚΕΣΕΝ.
Οι Πλοίαρχοι Γ’ και Μηχανικοί Γ’, τρεις ημέρες στο ΚΕΣΕΝ, που σημαίνει ότι σε λιγότερες από δέκα μέρες, οι Αξιωματικοί Γέφυρας - Μηχανής έχουν παραλάβει το κατάλληλο Πιστοποιητικό τους. Επίσης και στους Κυβερνήτες και στους Μηχανοδηγούς έγιναν σημαντικές απλουστεύσεις για την απόκτηση των πτυχίων τους, ενώ ειδικά στους Ναύτες το πνεύμα του κανονισμού της MANILA παραμένει ανελαστικό.
Εμείς ως Ένωση, προτείνουμε τη δημιουργία στο ΚΕΣΕΝ ενός τμήματος κατωτέρων πληρωμάτων για τους ήδη κατόχους Αδειών, οι οποίοι με ολιγοήμερη εκπαίδευση να μπορούν να αποκτούν και αυτοί τα αντίστοιχα αποδεικτικά ναυτικής ικανότητας ή η απόφαση που λήγει έως 01/07/2017 να παραταθεί διακριτικά έως 31/12/2017, έτσι ώστε και οι ναυτολογημένοι και οι αναυτολόγητοι Ναύτες που πρόκειται να ναυτολογηθούν, εφόσον είναι κάτοχοι της παλιάς Άδειας Ναύτη, να καλύπτουν την οργανική θέση του Ναύτη μέχρι 31/12/2017. Αυτό θα διευθετηθεί εάν επαναφέρετε την απόφαση με αριθμό: 3511.1/7/28-4-2006 ( κάτοχοι πιστοποιητικού Σωστικών Πυροσβεστικών Μέσων καλύπτουν την οργανική θέση Ναύτη στα επαγγελματικά τουριστικά σκάφη ), ώστε να μην απωλέσουν την εργασία τους στην εποχή της ασύμμετρης κρίσης.
Με εκτίμηση
Ο Πρόεδρος Ο Γεν. Γραμματέας
Δαγιάμος Γεώργιος Σκρίμπιας Ζώης